Referátum megjelenítése
 A MANCI kezdőlapja MANCI
Magyar és nemzetközi cikkek
Budapest
Az OSZK honlapja
Országos Széchényi Könyvtár

Referátum
megjelenítése
 Keresés
Keresés
Böngészés
Böngészés
Tezaurusz
Tezaurusz

Azonosító: 5638906/357KF06/4
FLINTOFF, Helen F.: Towards inclusion - views on the school library's role in removing barriers to achievement for ethnic minority pupils: proactive, reactive, inactive? A small-scale study in Basingstoke's secondary schools = New Rev.Child.Lit.Librariansh. 12.vol. 2006. 1.no. 83-102.p. Bibliogr. Raktári szám: P 2602 Autoref.
Az esélyegyenlőség felé. Az iskolai könyvtár szerepe az etnikai kisebbséghez tartozó tanulók teljesítményének növelésében. Kisebb felmérés az angliai Basingstoke középiskoláiban
TÁRGYSZAVAK: Felmérés; Középiskolai könyvtár; Középiskolás; Nemzetiségi olvasó; Oktatás információellátása

Referátum: A vizsgálatot a dél-angliai Basingstoke-ban, a Hampshire északkeleti részén fekvő nagyvárosban végezték. A szerző a vonatkozó dokumentumok megállapításaival egybevetve vizsgálja az iskolai vezetés és a könyvtárosok véleményét arról a szerepről, amelyet könyvtáruk az etnikai kisebbségekhez tartozó tanulók teljesítményének kibontakoztatásában, az előttük álló akadályok megszüntetésében játszik. Bepillantást nyújt azokba a kísérletekbe, amelyek célja az integráció segítése és megfelelő szolgáltatások nyújtása a kisebbségi tanulóknak. Vizsgálja az ilyen használók teljesítménye előtt álló akadályokat, amelyeket iskolai dokumentumok is tükröznek, és a vezetés és a könyvtárosok is elismernek. E dokumentumok elemzésével és a könyvtárosok véleményének megtudakolásával próbálja feltárni, milyen szerepet játszik a könyvtár az akadályok ledöntésében. Pozitív történésekről is számot ad, ugyanakkor rámutat a tudatosság és a (könyvtáros)képzés hiányaira. Nem derül ki egyértelműen az a fontos szerep, amit a könyvtár betölthet a hátrányok leküzdésében. Vannak ugyan jó példák, de a könyvtárosok általában nem vállalnak aktív szerepet, vagy ad hoc módon reagálnak ezekre a kérdésekre; ritkán fordult elő olyan eset, amikor a könyvtáros proaktívan lépett fel. Annak érdekében, hogy a kisebbségi tanulók előtti akadályok leküzdésében aktív szerepet játsszon a könyvtár, jobb kommunikációra és az egyes könyvtárosok magabiztosságát és készségeit fejlesztő képzésre van szükség.

Autoref. alapján

A visszatéréshez nyomja meg a böngésző Vissza gombját!
Álmos vagyok!